Beskrivning
Eretic Snö Scooter är utvecklad av sparkcykellegenden Kevin Demay. Byggd med så många referenser som möjligt till en reguljär trick sparkcykel som möjligt, dock anpassad till användning i snö. Med en vikt på endast 4,9 kg är det en smal sak att överföra sina sparkcykelsfärdigheter till Eretic Snö Scooteren.
Alla material är valda med omhu och bygger också på erfarenheter från hela Eretic teamet. 6061 T6 aluminium och 4130 värmebehandlat chrome stål.
Decket är täckt med ett super grippy texturerat material. Det pivotala framgaffelsystemet absorberar konturerna av berget och säkrar en långt mer smooth ride än många andra liknande produkter.
Den kommer med ett snöre som fastgörs till baren. Detta säkrar att snö scooteren inte fortsätter ner för berget om du skulle falla av.
recensioner (5)
"Kjempe artig i snøen, er blitt flittig brukt i bakken og rundt huset. Mistet en skrue andre dagen, husk å gå igjennom skruene etter noe bruk." | |
Kirsi P. (Karasjok) | 02-01-2017 |
Svar från SkatePro: Hei Kirsi Så godt å høre at snøsparkesykkelen falt i smak. Når du mottar et produkt er det viktig at du alltid gjennomgår alle bolter og strammer dem før du tar produktet i bruk. Du må gjerne kontakte vår kundeservice på email@skatepro.no med noen bilder av hvor bolten skal sitte, så er jeg sikker på at vi kan finne en løsning ;) //Petter |
"Erittäin mieluinen joululahja pojallemme. Todella jämäkkä ja laadukas peli!" | |
Elina K. (Oulu) | 07-01-2018 |
"Bonjour, dans l'ensemble la snowscoot est très bien, maniable, légère. Parfait pour rider. Il y a juste un peu de rouille qui apparait sur les "carres" malgré qu'on l'essuie à chaque fois." | |
Franco Pusceddu (Bulle) | 05-01-2018 |
"Super produit, juste attention lors de l'assemblage, les vis sont difficiles au vissage, hormis cela, parfait, génial en glisse et super fun, livraison Skatepro nickel dans un délai super court." | |
scoyer jean-louis (Les Bioux) | 05-01-2018 |
"Mein Sohn flippte aus! Sehr zu Empfehlen. Fahe selber gerne damit" | |
Michel Lütolf (Glis) | 05-01-2018 |