Köpvillkor
Dessa villkor gäller för alla beställningar som görs via skatepro.se
SkatePro följer reglerna från Trygg E-handel
SkatePro har varit certifierade av Trygg E-handel sedan 2019. Detta säkerställer att vi följer riktlinjerna för Trygg e-Handel och den svenska lagstiftningen för e-handel.
Leverans av varor
Vi erbjuder leverans med: Bring, PostNord
Leveranstiden beror på vald leveransmetod och produktens tillgänglighet. Den beräknade leveranstiden visas när du väljer ett leveransalternativ.
Om varan skadats under leveransen, kontakta oss så snart som möjligt: email@skatepro.se. Bifoga gärna några bilder där du tydligt kan se skadan.
Betalningar
Du kan betala med:
- Förskottsbetalning via banköverföring
- Google Pay
- Klarna
- Kreditkort, debetkort eller bankkort
- Swish
Beloppet dras från ditt kort när beställningen skickas. Om du använder ett betalkort reserveras beloppet på ditt konto enligt de villkor som gäller för ditt kort tills vi antingen accepterar eller avvisar betalningen.
Om du väljer en betalningsmetod som erbjuder uppskjuten betalning eller delbetalning dras pengarna i enlighet med de villkor som gäller för den valda betalningsmetoden.
Information om betalningsmetoder
Ångerrätt
Enligt den europeiska konsumentskyddslagstiftningen har kunden rätt att av någon anledning ångra ett köpeavtal inom 14 dagar efter att ha mottagit varan. Du har sedan ytterligare 14 dagar på dig att returnera varorna.
SkatePro erbjuder dig möjlighet att returnera varor i upp till 365 dagar efter mottagandet.
Villkor för returnerade varor
Som kund har du rätt att undersöka varan som du skulle göra i en fysisk butik utan att det påverkar din rätt att häva köpet. Du är ansvarig för eventuell minskning av produktens värde på grund av din inspektion, och du får inte använda produkten utomhus.
Du måste returnera varan i dess originalförpackning. Förpackningen får öppnas, men inte förstöras. Om förpackningen saknas eller är skadad kan detta utgöra en värdeminskning som du får stå för.
Varan måste vara ordentligt emballerad när du returnerar den. Du ansvarar för paketets/varans skick fram till dess att vi tar emot det. Vi råder dig att spara postkvittot och spårningsnumret.
Undantag från ångerrätten
Det finns ingen ångerrätt vid köp:
- Custom-produkter som skidor med monterade bindningar, eller specialbyggda sparkcyklar, skateboards och BMX-cyklar.
- Tjänster som montering av sparkcykel eller slipning av skridskor
Hur du utövar din ångerrätt
Varor kan returneras på följande sätt:
- Använd vårt retursystem online (rekommenderas)
- Använd standardformuläret för returnering längst ner på denna sida
- Besök vår butik
Vi rekommenderar att du använder vårt retursystem online eftersom det är den enklaste metoden. Här får du möjlighet att använda vår returforsendelsetjänst.
Oavsett returfraktmetod är det ditt ansvar att se till att varan returneras till oss i samma skick som du tog emot den.
Retur adress: SkatePro ApS, Omega 6, DK-8382 Hinnerup
Paketet måste skickas direkt till denna adress. Paket som levereras till paketshopar kommer inte att hämtas ut.
Kostnader för retur
Om du ångrar ett köp är du ansvarig för returfraktkostnaderna.
Återbetalning
Vi återbetalar ditt köp genom samma betalningsmetod som du använde när du gjorde din beställning, om vi inte har gjort ett särskilt avtal om att göra något annat.
Om du betalade med ett presentkort kommer beloppet att krediteras ditt SkatePro-konto för framtida köp. Om du har betalat en del av en beställning med ett presentkort, kommer den del som betalats med presentkortet att återbetalas till ditt SkatePro-konto. Det återstående beloppet kommer att återbetalas till den betalningsmetod som du använde när du betalade för din beställning.
Vi kommer att utfärda återbetalningen inom 14 dagar efter att vi mottagit antingen de returnerade varorna eller bevis på att varorna har skickats. Vi kan hålla inne betalningen tills vi har mottagit de returnerade varorna eller tills du har lämnat bevis på att varorna har returnerats. Detta beror på vilket som inträffar först.
Om du ångrar ditt köp måste du meddela oss inom 14 dagar och returnera varorna inom ytterligare 14 dagar för full återbetalning, inklusive frakt. Följande undantag gäller dock:
- Vi återbetalar endast leveranskostnader som motsvarar den billigaste leveransmetoden. Eventuell extra leveranskostnad för att välja en annan leveransmetod återbetalas inte.
- Vi återbetalar inte leveransen i de fall du har beställt flera produkter och endast ångrar en del av ditt köp
Reklamationer
Om du vill reklamera en produkt rekommenderar vi att du kontaktar SkatePro innan du returnerar produkten - i många fall kommer vi att kunna hitta en lösning där du inte behöver skicka tillbaka produkten till oss.
Om du upptäcker skador på produkten som verkar ha uppstått under transporten, vänligen kontakta oss så snart som möjligt, eftersom fraktbolagen vanligtvis endast erbjuder en 5-dagars garanti. Kom ihåg att bifoga foton som tydligt visar skadan på både paketet och varan.
Vad är ett giltigt krav?
Du har rätt att kräva återbetalning i de fall du har fått en produkt som var trasig eller felaktig. Du kan kräva återbetalning om produkten har ett material- eller tillverkningsfel eller om du har blivit felinformerad om produkten.
Exempel på anspråk som kommer att avvisas inkluderar, men är inte begränsade till:
- Skador på grund av normalt slitage
- Skada till följd av felaktig eller olämplig användning av produkten
- Skada till följd av modifieringar som inte är avsedda av tillverkaren
- Skador till följd av att produkten inte underhålls i enlighet med tillverkarens användarmanual
SkatePro erbjuder inte någon oberoende garanti. Klagomål som faller inom ramen för en garanti som tillhandahålls av tillverkaren kan endast göras till den tillverkare som har tillhandahållit garantin.
Tidsfrister
Du har rätt att reklamera fel på en vara upp till 24 månader efter att du mottagit den. Om du upptäcker ett fel måste du kontakta oss inom rimlig tid. Om du kontaktar oss inom 2 månader från det att du upptäckte felet är ditt klagomål i tid så länge det ligger inom 24-månadersperioden.
Hur man gör en reklamation
Vi måste undersöka produkten för att kunna bedöma om reklamationen är befogad.
Vi rekommenderar att du börjar med att kontakta oss på email@skatepro.se. Bifoga gärna bilder och en utförlig beskrivning av problemet, där du även förklarar hur problemet uppstod.
Om reklamationen godkänns kan vi välja att antingen reparera eller byta ut varan. I vissa fall kommer vi att erbjuda att sänka priset eller återbetala hela priset för produkten.
Vänligen notera att
- Vi täcker endast fraktkostnader om reklamationen godkänns.
- Om du ordnar returen själv ber vi dig att spara spårningsnumret och kvittot. Vi ersätter endast ett belopp som motsvarar den billigaste fraktmetoden.
Om vi behöver undersöka varan, vänligen skicka den till: SkatePro ApS, Omega 6, DK-8382 Hinnerup
Presentkort
Presentkort är giltiga i 3 år från utfärdandet. Eventuellt oanvänt saldo kommer att läggas till din SkatePro-kredit för framtida användning. Ett oanvänt saldo kan hävdas upp till 1 år efter utgången.
Klagomål
Om du vill klaga på ditt köp, vänligen kontakta oss på email@skatepro.se eller 077 0171 070
Om du inte kan hitta en lösning med oss kan du skicka ett klagomål till Europeiska kommissionens Online Dispute Resolution (onlineklagomålsportal) om du bor i ett annat EU-land än Danmark.
Kontakta oss
Om du har några frågor angående våra villkor, eller om du har några andra frågor angående SkatePro, är du välkommen att kontakta oss:
SkatePro
Omega 6
DK-8382 Hinnerup
Danmark
email@skatepro.se
077 0171 070
Org-nr: DK28853866
Vi är inte längre momsregistrerade i Sverige, utan deklarerar och betalar moms genom OSS-systemet i Danmark. Du finner mer information om detta på EU:s hemsida. Du hittar information om vårt företagsregister här: CVR
Bilaga: Standard ångerblankett
Detta formulär behöver endast fyllas i och returneras om du utövar din ångerrätt. Det kan skickas via e-post eller inkluderas i paketet när du returnerar varorna.
"Till SkatePro ApS
Jag vill utöva min ångerrätt i förhållande till mitt köpeavtal av följande produkter beställda (infoga datum) / mottagna (infoga datum): (ange produktnamn). Med vänlig hälsning (ange kundens namn, adress, ordernummer, signatur, datum)"