Önskar du att klaga på en produkt?
Har du funnit ett problem eller en defekt på en produkt du har köpt? Vänligen skicka ej tillbaks produkten till oss med en gång. Läs vår reklamationsguide och ta kontakt med oss, i många fall kan vi finna en lösning utan att produkten behöver skickas fram och tillbaks.
Enligt den danska köplagen har du rätt till att klaga över en produkt inom 24 månader. Reklamationsrätten innebär att du som kund kan klaga på brister hos produkten som har funnits vid leverans. Det är dock en nödvändig förutsättning att dessa brister ej har uppstått på grund av felaktig användning av produkten eller skadlig hantering. Detta innebär att du mister din reklamationsrätt om produkten visar tecken på felaktig användning, missbruk, saknad av underhåll som beskrivits i manualen eller om produkten har utsatts för ändringar i konstruktionen.
Om reklamationen godkänns kan du antingen få produkten reparerad eller utbytt, en återbetalning eller ett prisavdrag. Lösningen beror på den specifika situationen och bedömningen av ärendet.
Kom ihåg att skicka in din reklamation inom rimlig tid efter att du har upptäckt problemet. En reklamation som skickas in inom två månader anses alltid vara inom rimlig tid.
Skicka oss bilder för snabbast hantering av din reklamation
För att kunna öppna en reklamation behöver SkatePro ett antal bilder/ videos skickade via email till oss. Efter all information och underlag har samlats, kan vi bedöma detaljerna, detta tar vanligtvis inte mer än några vardagar.
Vi behöver bilder av:
- Hela produkten från olika vinklar
- Detaljerade produkter av skadan/ defekten
- Om det är en cykel som reklameras behövs även serienummer som kan hittas på cykelns ram
Notera: Om det är svårt att tydligt visa problemet på bild, så får du gärna även skicka oss en video. Bilderna skal vara tydliga och tagna i ett bra ljus. Vi rekommenderar att de bifogade bilagorna inte har en storlek över 20 MB, annars finns det en risk att bilagorna ej når oss. Om de bifogade bilagorna tar större plats rekommenderar vi att skicka flera mail.
Utöver det, vänligen förse oss med följande information:
- Om det rör sig om en cykel, även serienummer utskrivet
- Hur uppstod skadan/ defekten?
- Vilka trick har nyligen utförts/ övats?
- Hur mycket väger användaren?
- Vilken nivå har åkaren?
- Vilket ordernummer gäller reklamationen?
Efter all information och bilder/ video har mottagits kommer vi att bedöma detaljerna vilket vanligvis inte tar mer än några vardagar.
Om du önskar att skicka in en reklamation, eller om du har fler frågor, så är du alltid välkommen att kontakta oss.